Ramowy program studiów podyplomowych
SEMESTR I (115 godzin)
BLOK A: ZABURZENIA NEUROROZWOJOWE
- Neuropsychologiczne podstawy rozwoju, zachowania i uczenia się dziecka
- Genetyczne podłoże zaburzeń rozwoju
- Rozwój dziecka w normie i patologii
BLOK B: CAŁOŚCIOWE ZABURZENIA ROZWOJU
- Całościowe zaburzenia rozwoju – podstawy teoretyczne
- Diagnoza rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Podstawy edukacji i terapii dzieci z całościowymi zaburzenia rozwoju
BLOK C: ZABURZENIA ZACHOWANIA I EMOCJI
- Zaburzenia zachowania i emocji – podstawy teoretyczne
- Podstawy diagnozy, edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji
SEMESTR II (105 godzin)
- Edukacja i terapia małych dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Analiza i terapia zachowań trudnych u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Edukacja i terapia młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Aktywizacja zawodowa młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
- Pisanie programów edukacyjno-terapeutycznych i zbieranie danych
- Praktyki w placówkach
- Seminarium dyplomowe